
Utbildning
Madeleine tog studenten år 2001.
Medeleine har studerat konst, historia och juridik
på universitetet.
Hon fick examen från universitetet år 2006.
Efter det läste hon en magisterkurs i organisation
och ledarskap vid Stockholms universitet.
Under våren 2007 fortsatte hon
sina magisterstudier på Socialhögskolan
med ämnet barnets rätt i samhället.
Hösten 2007 studerade hon en
universitetskurs i barnpsykologi.

World Childhood Foundation arbetar
med barns rättigheter.
Madeleine är beskyddare i stiftelsen
"Min stora dag" som uppfyller svårt
sjuka barns drömmar. Som till exempel
att få en egen häst.
Madeleine är också beskyddare av
Europa Nostra i Sverige, som arbetar
med att bevara allt gammalt och fint som
finns i Europa.
Intressen
Madeleine är intresserad av kultur, dans
och teater. Också hur samhället arbetar
för människor som behöver hjälp.
Hon tycker om att vara i naturen
och långa promenader.
Madeleine tycker också om att åka skidor
och är en duktig ryttarinna.

